Wednesday, May 13, 2015

TEKNIK MENULIS IKLAN : STUDI IN GOOGLE



Bagaimana mahu menulis iklan yang menarik perhatian pembaca?
Bagaimana mahu menarik perhatian pembaca dan seterusnya menimbulkan minat mereka kepada produk kita?
Bagaimana mahu menukar minat itu kepada pembelian produk yang diiklankan?
Bagaimana mempengaruhi pelanggan membeli produk kita?

Setiap iklan perlu mempunyai dua gabungan unik ini = Kebaikan produk + Kelebihan produk itu kepada pengguna.

Apa sebenarnya yang dicari oleh pembaca iklan/pengguna produk/pembeli produk?

Setiap individu termasuk awak dan saya sendiri, mempunyai tahap motivasi yang tersendiri.

Istilah yang digunakan oleh Drew Eric Whitman, pengarang buku yang terpilih bagi sesi SS Mei, adalah the Life-Force 8 & The Nine Learned (Secondary) Human Wants.

Istilah yang digunakan oleh Tuan Zamri Mohamad, pembongkar rahsia pada sesi kali ini, adalah Biologically Driven, melalui 8 Butang Emosi dan 9 Butang Logika.


Setiap individu dimotivasikan oleh 8 butang emosi dan 9 butang logika. Setiap iklan yang berkesan, perlu mempunyai gabungan kedua butang ini

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...