Wednesday, November 20, 2013

PREGNANT ANAK LELAKI OR PEREMPUAN



minggu ni dah masuk minggu ke-29. kandungan aktif dan alhamdulillah sihat hendaknya. scan untuk minggu ke-28 pun sudah. doc kate...pompuan. tapi, yang sahihnya nanti. tunggu dah selamat bersalin.

sofea tak kisah laki ke pompuan. sebab anak sulung pompuan dan anak ke-2 lelaki. apa yang penting sekarang. sofea doakan semuanya selamat. sofea dan baby sihat dan selamat.

betullah kata org-org tua. mengandung ni. lain-lain pengalaman. ngandung ank ni macam ni. ngandung anak seterusnya macam tu. heheh. masa mula-mula pregnantkan Sorfina. sofea langsung tiada alahan. makan pun serba serbi. tak pernah tolak makanan. selera memang tiptop. begutlah jugak pregnantkan si hero. makan selera. tidur selera. bersalin mudah. tapi masalah kulit memang menyakitkan.

yang ke3 ni pulak. pertama kali sofea dapat morning sickness..lesu..kurang selera makan..pemalas..macam-macamlah. sampai masa ni. ada pulak sakit-sakit badan. lenguh kaki...tapi tetap kugagahi jua. kerna Allah jualah tempat sofea bermohon pertolongan. semoga semuanya dalam keadaan baik dan lindunganNYA..

sakit tetap sakit. kena lah tahan. tambahan pulak..sofea ada slip disc kat bahagian kiri pinggang. tu yang kalau lama duduk or berdiri. memang sakit. sofea mohon agar setiap sakit yang sofea peroleh , dapat mengampunkan segala dosa-dosa sofea. dan akan mendekatkan sofea dengan NYA..

mengandungkan anak lelaki atau anak perempuan. memang ada bezanya. mayb itu yang dinamakan pembawaan budak. apa-apa pun setiap anak memang berbeza pengalamannya...

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...