Friday, November 4, 2011

Selamat Hari Raya Aidiladha

Lemang

Selamat Hari Raya Aidiladha yang bakal disambut pada 10 zulhijjah 1432H bersamaan 06.11.2011 hari Ahad buat muslimin dan muslimat amnya.

Alhamdulillah.Bersyukur kehadrat Ilahi.Limpah dan kurnianya kita berkesempatan dalam menyambut perayaan bagi umat Islam.Yang berkesempatan mengerjakan haji di Mekkah ,kita doakan agar para jemaah pulang membawa haji mabrur.Pada kita yang belum berkesempatan ini,semoga akan ada giliran kita nanti.Insya Allah.

Kebiasaannya,sebelah pagi akan dilakukan solat sunat raya secara berjemaah di seluruh dunia.Bagi yang berkesempatan,ringankanlah anggota tubuh kita dalam mengerjakannya.Selesai kita beribadah,insyaAllah akan ada ibadah korban yang akan dilakukan nanti.

Maka sama-samalah kita membantu dalam melaksanakan ibadah ini.InsyaAllah.

Dalam pada itu juga ,kita tidak melupakan hidangan wajib pada perayaan begini.seperti kuih-muih ,ketupat,daging,ayam dan lain-lainnya.

 kredit dari mamasya blogspot






Ok lah ya. nanti ada kelapangan sofia updated lagi blog sofia ni.pada pembaca blog ni.kalau ada apa2 cadangan dan tunjuk ajar.boleh lah emailkan dengan sofia nanti .

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...