Friday, November 30, 2012

RUMAH HIJAU

RUMAH HIJAU

Semalam sofea dan 2 org kawan pergi lunch kat sini. RUMAH HIJAU nama diberi. betul di jalan utama Rubber Road. senang nak cari. Rasa-rasanya kedai makan yang paling banyak customer. dan selalu penuh. kami bertiga datang sebelum jam 1100 pagi lagi. itupun dah penuh dan sudah siap direserved tempatnya.



pagar hadapan
Dulu, RUMAH HIJAU ni buka waktu pagi hingga petang. sekarang dah buka waktu malam. mungkin atas permintaan pelanggan.


waktu operasi baru

Kami bertiga makan kat kawasan dalam. sebab ada aircond. kalau dok luar ada kipas angin. tapi cuaca hari tu panas sangat. jadi cari tempat duduk dalam. rezeki jugaklah. dapat tempat duduk khas untuk 3 orang.


senarai menu

Kami bertiga order Nasi Ayam Penyet. Minuman air limo mantak suam untuk sofea, air teh peng untuk Kak Nor dan air barli panas untuk Madam Tan.


Nasi Ayam Penyet RUMAH HIJAU


air limo mantak dan air suam

kek cheese

ada order desert - kek marble cheese dan light chesee. suka makan nasi ayam penyet kat sini. sebab keriuk2 tu yang sedap. halia rasanya. sesuaiii...lagi2 ayamnya cukup unutk perut yang lapar.heheh






dah selesai santap

sekian saja ..kami bertiga kekenyangan. dan selepas tu jalan-jalan sekejap nak tengok Plaza Merdeka dah launching pada 29.11.2012...tapi kami tak singgah. sebab full parking. lagi-lagi banyak kena saman. sebab parking tepi padang merdeka.

* kalau nak pergi RUMAH HIJAU. kena pergi awal. banyak menu pilihan.
* yang spesial nya ada NASI MANDHI KAMBING dan AYAM...nak cuba lah..bawa hubby.
* harga berpatutan. makanan sedap. layanan Alhamdulillah mesra

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...