Friday, July 19, 2013

ALMOND LONDON SJ29






Malam tadi. selesai semuanya. dapatlah dapat 1000 biji. termasuklah yang sudah dimakan. penat lah jugak nak membuat biskut ni.




biskut ni masa tengah digulung dan diletak kacang almond. buat banyak-banyak. kemudian bakar.




biskut yang dah siap dibakar. abaikan ye. yang hitam tu. oven kena kacau oleh anak lelaki sofea. dia adjust api. sofea tak perasan. selepas 2 kali membakar. sofea hairan. napa cepat hangus. sedangkan mulanya ok je. suhu 150. jam 20 minit. rupanya kedudukan api. anak sofea tukar. ke menggrill. api atas sahaja. patutlah tetiba jadi hangus. so , sofea tukar lah balik ke api atas bawah. tu sebab ada yang cantik molek dan ada yang hitam hangus. hehehhe.


 

lepas tu. terus masak coklat. then topping kat biskut.




lepas tu . touch up sikit dengan coklat putih. sofea bagi cantik sikit lah.




memandangkan stok coklat putih tak banyak. jadi sofea campurkan. coklat putih dan coklat . jadi macam kaler kopi susu. ok lah jugak.hehehhe.




lepas semuanya selesai. sofea isikan dalam botol. kira-kira dalam 5  botol untuk saiz botol ini. abaikan keadaan botol tu. sebab sofea keluarkan dari peti sejuk. kalau biskut kat luar. jadi cair pulak. taklah cair sangat. .....

ok setellah biskut ALmond London SJ29 tu. hehhe....jadi untuk projek akan datang. insya ALlah nak buat popia inti serunding pulak.


No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...