Friday, September 6, 2013

KISAH CINTA DAN POLI





masuk Poli lepas berhenti dari form 6. ambik jurusan akaun. kalau tak silap dalam jun 2001. macam biasa. kena register dulu. beli keperluan asrama. dan ada minggu suaikenal. mak bapak pergi hantar. poliku terletak di jalan matang. tak jauh dari gunung serapi. boleh tahan kalau jalan kaki. masa minggu suai kenal. macam biasalah. aktiviti untuk siswasiswi. lepas tu ada jugak minggu suai kenal asrama. asrama lelaki perempuan. tak campur. asing-asing.

huhhh..masa ni glemer lagu SO7 tu. "sephia". memandangkan pulak ada 2 org sofea, sofea dan akak senior. jadi payah lah. sebab terpersan lebih...sofea paling suka tinggal di hostel. sebab, sifat sofea tak reti nak belajar dirumah dan di library. confirm tidor. tapi seronok tinggal di hostel kalau roommate satu kepala. sofea ok2 je. masa tu. sebilik dengan geng satu sekolah menengah dulu.

di poli sofea suka ikut kelab kembara. jelajah gunung dan aktiviti luar. seronok. sekurang-kurangnya ada jugaklah pengalaman. sofea tak habis diploma akauntansi ni. sebab kantoi paper akaun. hancurrrr. fail kali ketiga. dan terus sofea berhenti study. dalam setahun tu ,sofea kerja dan ada lah jugak isi borang masuk poli,uitm. lepas setahun tu. sofea dah give-up. masa kerja kat sanmina. dapat panggilan masuk poli. last minutes. jadi kena buat surat 24 jam berhenti kerja. huh naasib. tak berbayar. masuk kali kedua poli. ambik pulak jurusan mekanikal. Alhamdulillah. grade dan konvo akhirnya. bercinta??? pasti ada. suka dengan si anu tu sianu ni..hahaha...tapi hati tetap setia pada si dia. chehhhh..

bercinta kali pertama. selepas SPM. tu pun tak disengajakan. bertemu di masjid. berpisah tanpa kata. kekekkek. tapi semuanya suratan. lepas putus. ada jugak lah cuba ushausha mamat2 lain. namun semuanya bukan jodoh.

yang pastinya jodoh memang dengan suami. kami kenal pun selepas tragedi. hehe.kenal,cinta akhirnya kawen. pasang surut, gaduh manja, panas hujan pasti ada setiap perhubungan.  semuanya dilalui.




mungkin yang lepas bukan jodoh sofea. yang pastinya, memang ada hikmah nya.

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...