Wednesday, January 16, 2019

MENU : MEE BELACAN


Mee belacan ni salah satu menu kegemaran saya. dulu tak berapa reti nak makan menu segala
hidangan mee-mee yang pelik pelik. pelik pelik bagi saya lah.

mee belacan ni terdiri dari ;

kuahnya ( paling penting )
hirisan sotong kembang
bee hoon
hirisan timun
tauge
limau kasturi
sambal belacan
kacang tumbuk
telur padi ( saya tak pandai makan tu )


sekarang ni dah banyak di kedai muslim. jadi, rasa was was tu dah tak perlu dirisaukan lagi. hanya kena pilih ikut selera anak tekak kita sahaja.

nak buat sotong kembang tu pun ada jugak kawan saya ajar.

pic pic ni saya ambil pada tahun 2014. saya recall balik untuk coretan saya kat sini.






















No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...