Friday, February 28, 2020

BEZA PUBLIC GOLD DENGAN SYARIKAT ABC ?



Beza Public Gold dengan syarikat ABC?


Mengapa saya mesti pilih Public Gold dan bukan ABC?

Pertama sekali saya mohon maaf, saya tak tahu tentang company ABC sebab saya adalah pengedar rasmi Public Gold. Kurang elok saya memberikan komen tentang ABC sebab saya bukan pengedar rasmi syarikat berkenaan.

Tapi saya boleh berikan anda BANYAK Sebab mengapa saya, Mahaguru Emas Syukor Hashim, Azizi Ali, Tn Shamsudin Kadir, Jabatan Perdana Menteri dan Pos Malaysia pilih Public Gold.

Public Gold merupakan satu-satunya syarikat jual beli emas di Malaysia yang di iktiraf patuh syariah (Syariah Compliance) oleh panel syariah Amanie Advisors. Panel Syariah yang sama telah dilantik oleh World Gold Council (WGC).

Public Gold adalah satu-satunya syarikat emas di Malaysia yang tidak dikenakan GST oleh Kastam Diraja Malaysia disebabkan memiliki emas fizikal diiktiraf London Bullion Market Association (LBMA).

Satu-satunya syarikat emas di Malaysia menerima pengiktirafan Malaysian Book of Record, satu-satunya syarikat yang mempunyai 18 cawangan seluruh Malaysia, juga dijual di lebih 100 cawangan Ar Rahnu POS – unlimited purchase & unlimited buy back.

Public Gold juga merupakan satu-satunya syarikat emas di Asia Tenggara memiliki Muzium Emas di Pulau Pinang yang bernilai jutaan ringgit.

Public Gold mengutamakan aspek pendidikan kesedaran pentingnya menyimpan emas, komited mengadakan seminar emas percuma hampir setiap minggu tanpa henti sejak tahun 2010.

Emas Public Gold diterima meluas di institusi kewangan menawarkan cagaran emas Ar-Rahnu, Public Gold juga sering dirujuk oleh media massa berkenaan dengan perkembangan simpanan emas melalui media massa di TV1, TV3, Astro Awani malah Azizi Ali, pakar kewangan Malaysia turut mencadangkan kepada semua orang agar memilih jenama Public Gold.

Sekarang mungkin anda boleh tanya kepada agent ABC kelebihan syarikat mereka dan awak compare dengan statement saya.

Oh ya, emas Public Gold dikeluarkan oleh syarikat terbesar emas Turki iaitu Nadir Metal refinery (Turki pengeluar emas ke-4 terbesar di dunia) milik seorang Billionaire Muslim bernama Nadir Tutuncu.

Boleh saya tahu siapa pengilang emas syarikat ABC?

#SofhiaJali

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...