Monday, February 24, 2020

KELEBIHAN EMAS PUBLIC GOLD



*Kelebihan emas Public Gold*:

1. Reputasi yang tinggi.
---------------------------
Diterima gadaian di semua Arrahnu termasuk Arrahnu Terbesar di Malaysia iaitu Arrahnu Pos Malaysia, Bank Co-op, Agrobank dan Bank Rakyat.

2. *Banyak Pilihan ikut kesesuaian bajet*
------------------------------------
Bermula emas fizikal serendah 0.5 gram sehingga 1 kg (1 gram, 5 gram, 10 gram, 20 gram, 1 Dinar, 5 dinar, 10 Dinar, 50 gram, 100 gram).

Boleh beli emas secara ansuran selama 4 bulan (empat kali bayar).

Penggumpulan emas melalui Akaun amat memudahkan pembelian. Boleh mula dengan serendah RM100 dan redeem dalam bentuk emas fizikal.

3. Tiada SST ke atas emas Public Gold
--------------------------------
Sebab itu emas Public Gold antara emas termurah di Malaysia. Sebagai contoh harga emas Public Gold hari ini 182/gram.

Berbeza dengan beberapa syarikat emas yang lain. Ada yang berharga Rm202 ditambah 6% GST, kos pengurusan dan sebagainya.

4. Susut nilai kecil
————————-
Kebiasaannya jika kita jual semula barang kemas di kedai, harga yang diambil begitu rendah. Susut nilai di kedai biasanya dari 20% hingga 40% dari harga semasa.

Bagi emas Public Gold pula dari 6% hingga 9% bergantung kepada berat emas. Makin berat emas maka semakin kecil susut nilai.

5. Boleh beli / jual 24 jam
--------------------------
Pembelian boleh dibuat bila-bila masa 24 jam sehari. Place order secara online dan buat pembayaran, esok harinya anda terus collect emas fizikal di cawangan Public Gold yang terdekat.

6. Ada 18 cawangan seluruh Malaysia.
---------------------------------------
Saya kira hampir semua negeri ada cawangan Public Gold termasuk Sabah, Sarawak, Brunei, Singapura dan Indonesia. Ini memudahkan proses pengambilan emas serta mendapatkan maklumat terkini mengenai emas Public Gold ini.

Ini antara kelebihan menyimpan emas Public Gold. Ada banyak lagi sebenarnya yang saya tidak nyatakan di sini.

Walaubagaimanapun, jika mahu mendapatkan info lebih mengenai Simpanan emas Public Gold ini, dan bagaimana caranya untuk tuan-tuan membelinya, tuan-tuan boleh terus tanya saya di talian :

Sofhia Binti Jali
Dealer Public Gold
Hp: 013-8290985

Semoga ianya bermanfaat!

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...