Thursday, May 17, 2012

PENAT / KEPAK


Salam semua.Sofea bercerita pasal penat hari tok.Start awal bulan tok tek,penat berganda untuk sofea.sik dapat nak kata apa. dari kerja ofis sampeylah kerja di rumah.Sik pandey berenti. Opss..sofea cakap sarawak untuk entry kali ini. Boleh kan?

ok,sofia mulakan cerita dari rumah.buat masa tok masih tinggal dengan famili mertua lah. dalam rumah  kira2 dalam 10 org gia. fuh penat tauk. 10 org ya kira termasuk kmk org 4  beranak lah. adik-beradik laki ada 4 org gik di rumah ya. yang lain ada ikut laki dan di luar kuching. kerja rumah,macam nyapu uras,ngemop lantey,buang sampah,cuci tapak mangkuk,cuci baju,jemur baju,lipat baju..wah banyak gilak kerja. Tapi mun masak adik ipar atau mak mertua lah biasanya yang masak.sofea kadang2 jak.

kerja2 cuci baju ya pun ikut keadaan juak lah.so far masa tok nang adik ipar yang cuci baju ..hehhe tp makey mesin basuh lah..xkan pakey tgn...silap2 alu patah pinggang..hahah..ya lah kesian juak ngan nya.so,tolong yang termampu jak..sapu uras,ngemop lantey,cuci sana cuci sini..lipat baju dirik pun.adik beradik yang lain kerja dan sekolah.

cerita dalam ofis,biasa lah kerja2 ngadap pc tok..mun sik naip..ngga sistem yang slow nya..aduhh..

hujung minggu ( sabtu ahad) sofea kelas menjahit. masa tok gik belajar molah baju kurung ngan baju melayu..ya lah kepak gilak..mun sik kerja dapat lah turun kelas.mun kerja pergi kerja lah..heheh.

kepak gilak-gilak.harap bulan jun dapat rileks sikit


No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...