Friday, January 11, 2013

UJIAN KEHAMILAN



google

salam jumaat semua. buat readers2 serta pengunjung blog.

huhuhu..tajuk kat atas tajuk hangat bagi sofea untuk tahun ni. hehehe bagi sofea lah. bukan sesiapa pun. saje2 nak bukak topik ni. lebih-lebih lagi sofea sekarang tempoh persediaan untuk mengandung lagi. inshaa Allah. doakan sofea ya.

bercerita pasal kehamilan ni, kalau yang baru-baru kawen tu mesti nak tahu pasal alat uji kehamilan kan. dulu , masa mula-mula sofea terasa diri ini mengandung. sofea tak reti nak uji air kencing tu. jadi sofea lebih suka terus ke klinik. dari situ senang dan mudah untuk sofea ketahui kehamilan sofea dan usia kandungan. tak lah perlu berteka-teki. masa sofea mula-mula hamil dulu lah kira-kira hujung tahun 2007.

ok, kita berbalik kepada alat ujian kehamilan tadi. boleh didapati di klinik-klinik kerajaan mahupun swasta. boleh jugak didapati di farmasi-farmasi yang berlesen. kalau nak beli, bagitau je. pregnant test. nanti diaorg bagi lah. segala cara penggunaan ada kat alat uji tu. kena baca dan faham dulu k. takut kalau salah cara guna. alat uji rosak. result kehamilan tak dapat. rugilah nanti.

sebab sofea pernah salah guna. tak pasal-pasal kena beli yang baru.kalau nak buat ujian air kencing tu , masa yang terbaik adalah awal pagi. masa kita bangun pagi tu. tak perlu banyak sangat air kencing tu. sikit je. ok. nanti kalau korang tak faham pergi je lah klinik. diorang akan minta korang isi air kencing dalam botol khas. nanti misi-misi / nurse-nurse akan buat ujian. senang kan. positif atau negative tu semua kita tunggu dalam masa 5 minit gitu.

contoh-contoh alat uji kehamilan ;


google - pregnant test


google - pregnant test


google - pregnant test


google - cara uji

selepas ni sesiapa merasa diri mengandung tu. boleh buat sendiri atau pergi klinik atau hospital yang berdekatan. semoga maju jaya. insha Allah , nanti sofea sharekan pasal tanda-tanda kehamilan. enjoy ya . selamat membaca.


p/s : tak sabarnya nak mengandung lagi....ya Allah.

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...