Thursday, May 2, 2013

AKTIVITI SEMPENA CUTI HARI PEKERJA


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Semalam kan cuti umum. sempena cuti hari pekerja. jadi sofea dah siap plan awal-awal nak buat apa. malam sebelum tu sofea temankan adik pergi Choice Super Mall. Mak , adik Ani dan adik Tikah ikut sekali. jadi kami berempat lah. masa ni sofea dari tempat kerja. terus ke rumah emak. ambik diaorang. lepas maghrib baru jalan. adik beli barang keperluan je. nanti barang baby dia , sofea nak ajak pg Upwell kubah or kat Anakku di Satok. beter beli barang yang tahan lama. sebab sofea ada pengalaman pasal itu. nanti sofea ceritakan ye.

selepas dari menyopping. sofea terus ajak diorang pergi rumah MIL. nak ambik Sorfina dan Thaqif. sebab esoknya nak pg jenjalan. setel kemas barang dan atur modem. dan yang lain. kami gerak balik rumah my mom.

Al-kisahnya pagi semalam. sofea pergi dulu ke bengkel with my suami dan Sorfina. Thaqif tidur balik. jam 0500 pagi dia dah bangun , tu mengantuk balik. pergi bengkel untuk servis kereta je. selesai tukar minyak hitam dan filter. dalam RM 85.00. kami pergi makan kat Rumah Hijau di riveredge tu. makan kat sana.

kami order kek coklat dan kek cheese coklat. slice RM5.00. berbaloi dengan keenakkan rasanya. kami order minuman nescafe tarik, nescafe 0 dan milo peng. makan laksa sarawak dan fish ball kueh tiaw soup. lupa nak snap gambar. yang ada cuma ini je.



nescafe 0 dan laksa sarawak






Nescafe Tarik Nipis



Laksa Sarawak Rumah Hijau @ riveredge



kek coklat dah habis


masa kami makan. kat luar hujan lebat sesangat. nampak gayanya plan jenjalan dengan emak akan ditukar. sampai kat rumah. mak dan adik-adik belum pun bersiap. jadi lepas zohor baru gerak. itupun kami pergi keTaman Puteri je. pergi rumah adik emak. masa kami sampai. adik bongsu emak pun sampai jugak. macam janji pulak.

mayb plan hari semalam akan ditunda ke ahad ini. selepas pergi mengundi. nak pg carik kain kat India Street dan jenjalan kat waterfront...nanti update.



No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...