Monday, August 19, 2013

CERITA SYAWAL 2013 vers 1.3


selepas dari kampung. singgah jap ke rumah parents kat tupong. sebab mak n bapak masih kat samarahan. kami pulang hari. parents pun sama. bersihkan anak. tukar baju. tunggu parents sampai. baru balik sukma.

al-kisahnya. kat sukma . blackout. lama. kepanasan semalaman. menjelang jam 0400 pagi. ada bunyi panggilan telefon. dalam keadaan malas. sofea tengok ada kol dari rumah tupong. panggilan masuk kali ke-3. adik bongsu bagitau. nenek tengah nazak. ya Allah. dalam keadaan mamai. sofea terus bangkit. kemas beg dan barang anak. bawak anak-anak sekali.

terus singgah ke tupong. tinggalkan anak dengan adik. sofea dan suami terus ke rumah nenek. kedengaran bacaan yaasin. sofea adalah orang yang cepta menangis. jadi sofea tidak akan mampu berkata apa-apa. kalau berhadapan keadaan begini.

nenek kelihatan agak payah bernafas. nenek hanya minum susu guna tiub.

" semoga Allah permudahkan urusan mu nek."

sekarang nenek masih terlantar sakit. semoga Allah ringan dan sembuhkan sakitnya.

lepas azan subuh. sofea dan suami balik rumah. anak-anak masih tidur. selesai solat subuh. sofea tidor...

sedar-sedar jam 1200 tgh hari baru bangun. bangun dengan keadaan terkejut. sebab dah lewat. nak kena hantar adik ipar ke airport. balik sabah.


No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...