Monday, August 19, 2013

CERITA SYAWAL 2013 vers 1.2


sesi bergambar. malam ke -3 kalau tak silap.

raya ke dua. pergi beraya kat kampung emak. kampung tebelu ,sebuyau. kira-kira 3 jam perjalanan. tapi hari kami pergi tu. kami terkandas di feri sungai buloh. nak dekat 3 jam. tunggu turn nak masuk feri. kalau jambatan dah siap. mungkin masalah akan selesai.

sudahlah panas. nasib baik anak tidur. tu pun sejam sebelum masuk feri. anak-anak dah bangun. kelaparan lagi. minuman pulak cukup-cukup. heheh. tahun lepas sampai awal di kampung. sebab sebelum subuh dah berangkat. bila dah masuk simpang ke feri. sofea turun pergi tandas. tandas nya..hmmmm...kena lah ada tandas awam yang dijaga. barulah bersih. nak buat camana. kena buang jugekkkkk...lepas tu singgah beli air dan makanan. nasik tadak. burger je ada. makan burger. heheheh

tepat jam 1200 tgh hari. baru masuk feri. Alhamdulillah.....sesampai seberang. jalan terus ke kampung emak. kira-kira2 dalam sejam. jalan ke kampung tak sesak.

sampai je rumah. kena napping ...tidurrrrrrrrrrr. tapi , baru je lelap. dah si thaqif kejut. wuaaaaa...

kat kampung. ada emak kepada emak. serta adik-beradik emak. ada wa, ada anjang, ada udak , ada unggai , ada pak cik ,ada 2 yak , ada andak , ada ibu dan ada usu. adik beradik mak . banyak jugak.

pergi beraya rumah wa dan anjang. selepas Asar kami gerak. nak balik kuching.

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...