Tuesday, August 20, 2013

RUMAH PERTAMAKU



Alkisahnya. masa nak beli rumah ni. macam-macam jugaklah berlaku. tapi, semuanya dalam ketentuan Ilahi. bagaimanapun kita merancang, sebaik-baik perancangan dari Allah jua.

Sofea dan suami beli rumah ini pun. setelah banyak kejadian yang tidak diingini berlaku. memula nak beli rumah yang sudah siap. tak jauh lah dari rumah ini. cuma agak mahal. tak tercapai dalam budget. so, suami ada usha-usha dan terjumpa lah projek perumahan ni.

hasil ulang-alik dalam urusan pembelian rumah. akhirnya S&P berjaya ditandatangani penghujung tahun lepas. Alhamdulillah.

Nampak gayanya. lama lagi kot nak masuk rumah baru. kalau tak tahun 2014 , mayb tahun 2015. sebab tahun hadapan. sofea dapat orang baru. rezeki anak ketiga kami.

Alhamdulillah. Allah murahkan rezeki kami.


Block 1
 rumah yang kami dapat. bahagian korner. sebab sofea tak suka rumah ditengah-tengah. susah. itupun bernasib baik dapat. kalau tak payah jugak tu.


contoh Bahagian Hadapan


bahagian dalam rumah


bilik

Master Room

Bahagian belakang


rumah kami

rumah teres setingkat. ada 3 bilik. 2 bilik mandi. insha Allah ada rezeki. nak tambah sebelah nya nanti. tengah mensurvey sekarang..

harap-harap semuanya Allah permudahkan.

2 comments:

  1. salam sis.... tok rumah alam sari nak

    ReplyDelete
  2. aok. taman alam sari. kitak ada beli juak kah?

    ReplyDelete

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...