Friday, May 23, 2014

CONTENG ...JANGAN TAK MENCONTENG



tempoh berpantang lalu. pengalaman sofea yang pertama kali dalam hidup..hahaha. menyusukan anak. jangan terkejut. walaupun dah beranak 3. inilah kali pertama sofea berjaya susukan anak. anak sulung dan kedua. sofia pernah usahakan. tapi , kekuatan tidak ada. maksud sofea. kesakitan yang dihidap lebih hazab dari memikirkan untuk menyusu anak.

lain-lain pengalaman setiap ibu yang bersalin. ada yang mudah dan ada jugak yang payah. sakit tetap sakit. Alhamdulillah. Allah makbulkan doa sofea. untuk julung kalinya. sofea mampu lakukannya. itupun atas usaha , doa dan tawakal dari sofea , suami dan famili.

usaha untuk pelajari cara menyusu bayi dengan betul. usaha nak bagi air susu meriah. berbalik pasal conteng tu. al-kisahnya mengenai penyusuan bayi. bak kata orang sarawak. pa coba nyonteng. macam yalah bunyi nya. jadi, sofea mintak tolong mak sedara suami yang memang ada kat rumah famili. "nyonteng: my "B".
adalah doa beliau guna. Alhamdulillah. berkat doa. lancar air susu turun. hari tu ada jugak mengurut nya. takut urat tersimpul or tersumbat.

selain tu jugak, sofea banyak minum air. makan makanan yang boleh hasilkan susu. serta sofea jugak ambil supplement. terutama set penyusuan Shaklee. berkesan. yang penting konsisten makan supplement. dan jangan kurang minum air kosong.

itulah ceritanya pasala conteng menconteng ni....kalau ada sesapa berminat nak try set penyusuan tu. boleh add fb atau like my page....

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...