Wednesday, May 21, 2014

SYARIFAH MALAIQA JANNAH



Alhamdulillah. hampir 3 bulan sudah usianya. dah mula main buih2. macam nak tumbuh gigi. kuat benar menyusu.


syarifah malaiqa jannah

SYARIFAH MALAIQA JANNAH BINTI SYED MUHAMAD HAFIZAN
10.02.2014
0130 PAGI

9 bulan 10 hari dalam kandungan. Allah takdirkan dilahirkan di pagi hari. mula 7 malam sofea dah diarah pergi ke labour room. sofea dah berada di hospital pada 8 feb 2014. awal check-in. sebab dah due. seperti biasa. kena check jantung baby, ve dan segala bagai. ve masih 1 cm. nampak gayanya belum ada tanda nak bersalin. sabtu dan ahad berkampung di hospital. kawan-kawan dalam wad bersilih ganti. sofea dah tak keruan tunggu masa nak bersalin.

9 feb jam 7 malam barulah di bawa ke wad bersalin. terus diarah tukar baju khas untuk bersalin. doktor check tekanan darah, check jantung bayi dan tak lepas ve. 2 cm. lamanya bukaan kali ini. tangan kanan dicucuk untuk isi air rasanya atau ubat untuk beranak. doktor pecahkan ketuban dalam jam 1000 or 11 malam. banyak iar ketuban tumpah. samapi nurse tukar banyak kali kain atas tilam. lepas tu doktor bagi tau akan naikkan dos. dan tanya sofea nak ke ubat tahan sakit. sofea memula cakap tak nak. takut tidur. doktor cakap tak apa , mmg perlu tdo. sebab lama lagi. kira2 8 jam. huishhhh lama lagi lah nak menanggung sakit.

lepas kena ubat tahan sakit. memang terus mamai. suami memang dah bersama dalam bilik bersalin. so, dia nak kena balik. sebab lama lagi kan. jadi bagi dia balik. rasanya tak lama. selang 2 jam sofea dah bersalin dengan selamatnya. sofea call suami pun dalam keadaan mamai sangat-sangat.

nampak baby pun samar2. lepas baby kena mandi. sofea diurus terus oleh doktor. mcm-mcm ada. lucu ada, geram ada,sakit lagi lah. tapi perasaan bahagia yang paling tinggi. dapat jugak lahirkan zuriat buat kali ke-3 dengan pengalaman yang berbeza. subhanallah.

lepas semua selesai. suami datang. anak pun dah dalam pelukan......rehat >>>>>>>>>>>>

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...