Wednesday, July 1, 2015

JANGAN TUNGGU : SUSU MERUDUM TERUK





rata-rata ibu yang alaminya akan membuat perkiraan banyak kali. susu merudum teruk , hingga anak merengek dan menangis sebab tidak kenyang dan tidak puas menyusu. bila perkara begini berlaku , jalan mudah yang ibu akan ambil. beli susu formula , sedangkan kalau ikut kemampuan diri masih boleh produce susu badan lagi.

al-kisahnya seorang customer. " susu saya merudum ni , tetapi budget nak beli set menyusu tak ada atau tak cukup. tunggulah hujung bulan nanti ". antara dialog customer yang nak tapi , banyak berkira.

nasihat saya pada ibu-ibu yang menyusu yang pengeluaran susu nya drop , jangan tunggu sampai hujung bulan baru nak ambil tindakan . bimbang susu akan bertambah drop , drop dan kering. usaha cara lain , ambillah " kurma " , " halba " , " longan kering " untuk direndam atau dibuat air. salah satu cara kita untuk tingkatkan penghasilan susu kita. at least ada " something " yang kita usahakan. bukan ambil jalan mudah dengan membeli susu formula. RUGIII

seperti pengalaman saya lalu , saya usahakan pelbagai cara. makan sayur sawi. sayur lobak. tapi , hasil agak kurang memuaskan. jadi , saya juga hampir putus asa. namun , hasil search google. saya dipertemukan satu produk Shaklee yang dalam bajet saya.

produk Shaklee tu adalah ALFALFA. harga masa tu RM 56.00 untuk 330 biji. amalkan pengambilan dan air kosong mesti 3 liter atau lebih. Alhamdulillah semuanya kembali normal. bila ada rezeki lebih. saya topupkan sehingga menjadi 1 set PENYUSUAN.

untuk anak-anak tidak salah kita mengalah. in shaa Allah rezeki tu ada. yang ini Alfalfa saiz 700 biji.
konsultansi percuma dari saya. hanya untuk CUSTOMER saya.




No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...