Tuesday, June 30, 2015

INGATAN BUAT SAYA : JANGAN TERKALAU-KALAU




Teringat tahun lepas, ada seorang customer memberitahu saya. Saya dah lama nak join Shaklee sejak Farah mula bisnes lagi. Tapi asyik bertangguh je. Kalaulah saya join awal, mesti dah jadi master macam Farah kan?
Hakikatnya, itu nature manusia. Mahu dan tahu, tetapi suka menunggu.
Dan sangat suka perkataan KALAU.
Sampai terciptalah lirik lagu "Kalau aku kaya, hari-hari hari raya.."
Hakikanya kalau aku kaya tu hanya tinggal angan-angan, jika TIADA TINDAKKAN, TIADA KEINGINAN DAN TIADA MATLAMAT.
JIKA ANDA TAK MULAKAN SEKARANG, TAK BEKERJA KERAS DARI SEKARANG, SETAHUN AKAN DATANG ANDA AKAN MENYESALI, KENAPALAH AKU TAK MENGAMBIL PELUANG YANG DATANG.
Fikirkan wajah-wajah yang anda sayang.. cukupkah apa yang anda beri sekarang untuk mereka? Jika anda "pergi dulu" adakah anda meninggalkan hutang atau harta?
Sampai bila nak jadi orang biasa-biasa?
Berubahlah.. anda layak menikmati hidup yang lebih baik dan sempurna.

Salam sayang, 
Master Farah

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...