Tuesday, April 23, 2013

ALHAMDULILLAH....SEKALI LAGI


Assalamualaikum dan salam sejahtera ,

nampak gayanya, setiap perjalanan hidup pasti ada pasang surutnya. suka dukanya. pahit manisnya. andai kita bijak menyelesaikannya. maka baiklah hasilnya. kalau tidak buruk lah hasilnya. serta yakin Qada' dan Qadar yang Allah tentukan.

maka, setiap masalah yang bakal menimpa mahupun sudah terjadi. ianya menguji keimanan kita. rasa tanggungjawab kita. kekadang sofea juga terlepas dari landasan. bila amarah lebih tinggi menggunung. moga-moga usaha sofea untuk perbaiki diri dan muhasabah diri Allah makbulkan.

paling sofea sukai. merayu , merintih , mengadu hanya kepada ALLAH. memang benar. bila kita sentiasa memohon dengan NYA. lambat atau cepat pasti ada hidayah atau petunjuk akan DIA berikan. sedar atau tanpa sedar. asalkan kita sebagai hamba NYA yakin akan kekuasaanNYA.

sofea ni kurang berkawan. bukan maksud sofea tidak sosial. sahabat sofea nan seorang. kawan tu banyak. ada jugak kawan yang jauh . kalau berjumpa pun,  sofea lebih suka bercerita hal-hal baru.

bila sofea ditimpa masalah ,sofea selesai dengan memohon PETUNJUK , HIDAYAH DAN TAUFIK daripada NYA..serta kekadang berbicara dan minta pendapat suami serta keluarga.


pssttt---- diam memang lebih baik. tapi kena pada gayanya. silap langkah boleh jadi GILA...kerna i***s itu suka..

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...