Friday, November 7, 2014

30 DAYS BLOGS CHALLENGE - SEJAUH MANA PENDIDIKAN ITU PENTING BAGI ANDA



Sejauh mana pendidikan itu penting bagi anda


Pendidikan ? apa itu pendidikan. pendidikan dari sudut mana. pilihan yang banyak melalui pendidikan. hanya kita yang mampu memilihnya.

pendidikan secara islamiah perlu ditekankan. pendidikan rohani dan jasmani. betapa pentingnya dari kecil lagi kita diterap nilai-nilai kemanusiaan , kerohanian , kejiwaan. pendidikan agama paling penting dalam kehidupan harian. pegangan agama kena kuat. kerana agama merangkumi semua aspek kehidupan dan boleh membentuk kita menjadi manusia yang berguna.

tidak ketinggalan pendidikan moden. matematik , ilmu hisab ,sains , biologi , fizik mahupun pendidikan seks perlu diambil perhatian. seperti dunia sekarang perlunya pendidikan IT. kena kita kawal anak-anak dari melayari internet yang berbagai maklumat yang boleh diperolehi melalui satu petikan dari keyboard sahaja.

pendidikan itu sepanjang hidup kita. kerna hidup juga membentuk pendidikan. belajar dari pra sekolah , tadikan , rendah , menengah , universiti , kolej , politeknik mahupun sektor pekerjaan. betapa ilmu itu amat luas untuk diterokai. untuk diamal. untuk dikaji. untuk ditelaah. pendidikan itu lah yang penting. yang baik perlu pendidikan. yang tidak baik pun ada pendidikan.

pilihan pada kita. mahu atau tidak.baik atau buruk.

No comments:

Post a Comment

LANGKAH BASUH TANGAN DENGAN BETUL.

  MEMBASUH tangan adalah satu prosedur kebersihan dan kesihatan yang penting dalam seharian terutama dalam membendung penularan jangkitan wa...